De nieuwe kleren van de (Bodega) Keijzer

30 11 04 - 12:57



Voor het concert van Diana Krall gingen wij even een hapje eten bij de pas heropende bodega Keijzer naast het Concertgebouw op het hoekje. Prachtig verbouwd en het ziet er weer tiptop uit. Het zat er vol toen wij binnen kwamen maar tot ons groot genoegen vond de gerant toch nog een plaatsje voor ons in de bibliotheek rechts achterin, een mooi en sfeervol hoekje (zie foto en even klikken voor vergroting), zij het dat het erg krap was met alle tafeltjes waar klant en ober nauwelijks tussendoor konden. We hadden niet zo erg veel tijd en doken meteen in de menukaart. Vanwege de snelheid kozen we voor een "concertmenu" van twee gangen. Toen we dat aan de ober opgaven raadde hij het ons af omdat we dan niet op tijd klaar zouden zijn voor het concert (het was op dat moment kwart voor zeven en het concert zou om kwart over acht beginnen). Het lijkt niet wijs om een advies van die aard van zo'n ober in de wind te slaan dus we besloten voor een (veel duurder) a-la-carte hoofdgerecht. Door de plaatsing van de tafels en ook omdat we allemaal zaten te wachten op onze bestelling hadden we al gauw contact met alle andere tafeltjes om ons heen in de bibliotheek. Twee andere stellen en een grootvader met zijn kleindochter direct naast ons en aan de andere kant van de kleine bibliotheek een gezelschap dat er uitzag als een familie, en iedereen ging net als wij naar Diana Krall. Het echtpaar op het hoektafeltje had het meeste succes bij de ober. Hun maaltijd verliep redelijk voorspoedig en zij haalden zelfs op tijd het nagerecht. Grootvader en kleindochter hadden het of verbruid bij de ober of zaten dermate ver buiten het blikveld de man dat zij na hun voorgerecht (om kwart voor zes besteld) helemaal niks meer kregen. De stemming in ons hoekje steeg terwijl de tijd verstreek en wij kregen ons hoofdgerecht en een glaasje wijn maar grootvader, kleindochter en het andere echtpaar kwamen maar niet verder met hun maaltijd. Een aantal malen werd door betrokken heren vriendelijk maar enigszins bezorgd bij de ober geinformeerd of het eten nog wel op tijd zou komen. De laatste reageerde echter alleen maar met te zeggen dat het geen zin had om boos op hem te worden omdat hij er ook niks aan kon doen dat de keuken zo langzaam was. Ondertussen werd het half acht en de tijd begon te dringen. De grootvader klampte de ober nog een keertje aan en drong aan op zijn hoofdgerecht bij ontbreken waarvan over tien minuten hij de rekening wel zou willen. Ook wij hadden om onze rekening gevraagd en toen de ober die kwam brengen constateerde hij tegen de grootvader: "dus u wilt ook de rekening?". Dat sloeg qua bediening en lompheid wel zo ongeveer alles vonden wij allemaal en deed ook meteen de deur dicht. Er werden onderling nog wat broodjes die er nog lagen van de voorgerechten uitgewisseld om de meest dringende honger te stillen en alle jassen werden aangetrokken. Gelukkig vond ook de gerant dat het betalen van de rekening van de voorgerechten voor de grootvader niet aan de orde was maar het was een genante vertoning. Wat een abominabele bediening en wat een aanfluiting dat een restaurant met de naam en faam van Bodega Keijzer haar klanten op die manier laat wachten en behandelt. Het eten was niet slecht maar ook zeker niet bijzonder en de prijs is erg hoog (zeker als je het niet in 'menu'-verband bestelt). Tenzij er veel meer routine, vakmanschap en vooral positieve aandacht voor de klant aan het menu wordt toegevoegd zou ik niemand aanraden om voor een concert bij Keijzer te gaan eten (lees hier meer meningen over Keijzer). Bij deze wel de groeten aan onze 'disgenoten' uit de bibliotheek van Bodega Keijzer en ik hoop dat jullie niet al te veel honger hebben gehad tijdens het concert!

negen reacties

Anne-Floor

Ja, Keyzer dat ken ik wel. Heb ik ook vaker geluncht voor concerten in het Condertegebouw. Waarbij ik me nu realiseer hoe lang ik daar eigenlijk al niet meer geweest ben. Tsjonge zeg. Toch maar weer eens kaarten bestellen!

Anne-Floor (URL) - 30-11-’04 14:22
brigitte

Wat een verhaal zeg. Zo’n zaak verdiend geen klanten lijkt mij.

brigitte (E-mail ) (URL) - 30-11-’04 14:30
brigitte

ehh met een “t’ natuurlijk

brigitte (E-mail ) (URL) - 30-11-’04 14:31
Pietje Positief

Oh Oh wat ben ik blij dat we daar niet zijn gaan dineren! het had niet veel gescheeld, maar we zijn gelukkig beter terecht gekomen. Een beetje verder weg, maar Okura was perfect! (en snel, en heel smaakvol en heel attent)

Pietje Positief (URL) - 30-11-’04 18:31
V@nM@n

Ik zou helemaal niet blij zijn met deze reclame. En daar zeker nooit meer terugkomen.

V@nM@n (URL) - 30-11-’04 21:47
Mieke

@ VanMan: ik denk ook niet dat wij er voorlopig nog zullen eten. Misschien dat we ons nog eens aan een drankje wagen maar daar blijft het denk ik wel bij. Maar gezien de andere reacties op de service en snelheid van Keijzer zal er binnenkort toch wel iets veranderen vermoed ik en hoop ik ook voor de klanten die er nog wel komen.

Mieke - 30-11-’04 22:05
irene

Nu moet ik zien dit forever te onthouden voor het geval wij ook eens een keertje naar een concert in die omgeving … etc.;-)

irene (URL) - 01-12-’04 09:03
peter

Inderdaad zeg wat een verhaal, jullie hebben het zeker slecht getroffen bij de Keyzer.

wij zijn er diverse malen wezen dineren maar ik heb geen klachten. Mooie zaak, lekker gegeten en prima bediening

peter - 14-12-’04 18:03
Hans

He gelukkig nog minimaal een tevreden klant!

Hans (E-mail ) (URL) - 14-12-’04 22:57


(optioneel veld)
(optioneel veld)

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.